لوازم یدکی آریو | بلاگ

لوازم یدکی آریو

ساخت وبلاگ

امکانات وب

باتری ماشین آریو Z300_s300 باطری آریو قیمت و مشخصات

در انتها باید به این نکته اشاره کرد که سایپا آریو در صورتی که با قیمتی مناسب تر و تیراژی بالاتر به بازار عرضه می شد، می توانست به یکی از پرفروش ترین چینی های بازار تبدیل شود، زیرا در کنار امکانات رفاهی مناسب فضای جادار و ظاهری معقول را به خریداران عرضه می کند، اما متأسفانه شرکت سایپا برنامه ریزی درستی برای عرضه این محصول نداشت و در گام نخست با قیمت گذاری نامناسب، زمینه شکست آن را در بازار فراهم کرد. این خودرو در دو مدل جعبه دنده دستی و جعبه دنده اتوماتیک به بازار عرضه شده است که نوع دستی آن جذابیت بیشتری برای رانندگان دارد. قرار است نسخهی وارداتی این خودرو، علاوه بر صندلیهای چرم، مجهز به گرمکن داخلی و تنظیمات برقی برای ردیف جلو باشد. طراحانی که برای توسعه و تولید SR9، چه در نمای جلویی خودرو و چه در نمای عقبی و چه از لحاظ امکانات، از پورشه ماکان الگو برداری کردهاند و حتی به خود زحمت یک طراحی کلی شاسی را هم ندادهاند و بدنه زوتی SR9 در قالب پورشه کاین و ماکان تکامل پیدا کرده است و بر روی بعضی از قطعات آن هم که زوم میکنیم، دقیقا به قطعات بکار رفته با همان طراحی بر روی پورشه ماکان میرسیم.

مصرف ترکیبی خودرو 6.7 لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر بوده و حداکثر سرعت آن هم ۱۷۰ کیلومتر است. با این وجود، ترمزهای آریو به دلیل دیسکی بودن در هر چهار چرخ، نسبت به تندر پلاس که از ترمزهای کاسه ای در عقب بهره می برد، عملکرد بهتری دارند. پرفروش ترین باتری در بین تمامی برندهای موجود در بازار ایران برای این خودرو باتری 70 آمپر قط معکوس واریان (برند اصلی صبا باتری) می باشد. باتری آریو 60 آمپر قط معکوس می باشد که پاسخگوی نیازهای برقی این خودرو است ولی برای افزایش قدرت استارت زنی در این خودرو می توان از باتری 70 آمپر قطب معکوس نیز استفاده کرد. همچنین همانند بسیاری دیگر از محصولات چینی، تمایل به سبک کردن زودهنگام دنده ها برای کاهش مصرف سوخت در آریو نیز دیده می شود. عملکرد ترمزهای این خودرو به قدری عالی هستند که شما با یک بار رانندگی کردن با اریو خوب بودن ترمزهارا احساس خواهید کرد. این در حالی است که شما در طراحی بدنه برلیانس بیشتر یک خودروی بی ام و را میبینید که تغییراتی در آن به وجود آمده است.

از همان آغاز ورود، برخی از رسانههای چینی بهسختی از آن انتقاد نموده و طراحی بدنهاش را یک کپی یکبهیک از تویوتا ALLION مدل 2007 و یا حتی بدتر از آن، بیشرمانه! رانندگی با آریو نیز به همان میزان رنو تندر 90 حس مشابهی دارد ، اما سواری خودرو بسیار نرم بوده و همین مورد موجب حرکت گهواره ای زیاد بدنه خودرو شده است. در طراحی بدنه آریو از الگوی اصلی بدنه تویوتا آلیون استفاده شده است و کاملاً طراحی در آن واضح و مشخص است. درواقع طراحی خارجی خودرو باید باسلیقه افراد سازگار باشد و مقایسه دنا و آریو سایپا ازنظر طراحی مسلماً چیزی بهغیراز ادعاهای دو محصول سایپا و ایرانخودرو نشان نمیدهد. البته مقایسه قیمت برلیانس h330 با قیمت آریو نشان میدهد که تفاوتی در حدود 30 تا 40 میلیون تومان بین آنها وجود دارد به همین دلیل میتوان آنها را در این محدوده قیمتی به عنوان رقیب مستقیم در نظر گرفت. امروزه با هزینهای در حدود 54 میلیون تومان، میتوان به پژو ۲۰۷ دنده دستی، تندر ۹۰ اتوماتیک، ساندرو دندهای و سمند دنا ۱.۷ لیتری فکر کرد. هرچند که رینگهای ۱۷ اینچ، ریل بارند و ظاهری شبیه به فولکسواگن تیگوان، میتوان برای خریدار ایجاد جذابیت کند؛ برتری خاصی نسبت به دیگرکراساورهای چینی بازار ایران ندارد.

هرچند که جنس متریال بهکاررفته در کابین این خودرو هم پلاستیک خشک است، اما طراحی و چیدمان اجزای آن مطلوبتر به نظر میرسد. خودرو زوتی Z300 که بعدها با مونتاژ به آریو S300 تغییر نام داد یک خودرو جدید است و هم اکنون در بازار آزاد خودرو 2 مدل یکی مدل اتوماتیک و دیگری مدل دنده دستی آریو سایپا S300 دارد. خودرویی که با نام آریو و یا S300 در ایران عرضه می شود در واقع مونتاژ شده خودرو زوتی Z300 می باشد. طرح چراغ های کشیده جلو در نگاه نخست، ذهن بیننده را به سمت نسل قدیم هوندا سیویک و کیا سراتوهای مونتاژ سایپا می برد! هرچند بعدها با تولید و مونتاژ آن قصد جبران و سهم خواهی بیش تر از بازار را داشت، اما ذهنیت منفی خریداران در مورد این خودرو همچنان پابرجاست. هرچند که این سبک شدن دنده با ضربات خفیف و مکثی کوتاه در بین دو دنده همراه است. جعبه دنده این خودرو هم در دو مدل دستی و اتوماتیک است و محور متحرک آن از نوع دیفرانسیل جلو است.

لوازم یدکی آریو...
ما را در سایت لوازم یدکی آریو دنبال می کنید

نویسنده : nimaxot بازدید : 203 تاريخ : 20 آذر 1395 ساعت: 11:54

خبرنامه

عضویت

نام کاربري :
رمز عبور :